10 természetes gyógymód a fejfájás megszüntetésére

A legújabb statisztikák szerint Magyarországon legalább egy millió migrénes ember él. Ezen kívül a klaszter és tenziós típusú fejfájás a leggyakoribb, melytől szintén sokan szenvednek. Természetesen bármely fajta fejfájás a gond, az ok sokrétű lehet, így a megoldás is. Viszont leggyakrabban a gyógymód roppant egyszerű, akár egy nagy pohár vízzel, vagy egy kis masszázzsal is megoldható. További esetekben szükséges az életmód váltás. Ez lesz a mai cikkem témája, remélem sokaknak segíthetek vele!

kutyusfejf

 

Amikor fájni kezd a fejünk, ritkán jut eszünkbe hogy ennek köze lehet az életmódunkhoz, és az étrendünkhöz. Inkább gyógyszerektől várjuk a segítséget – és közben várhatjuk a következő fejfájást. Pedig tanulmányok sora bizonyítja, hogy életmódunk óriási szerepet játszik a fejfájás elviselésében, kezelésében, és hosszú távú megszüntetésében. Ha sikerül csökkentenünk a gyulladások forrását – fogyással, a glutén elhagyásával, szénhidrátszegény, és jó zsírban (omega3 és omega6 egyensúlyban tartásával, például kókuszolaj fogyasztásával) gazdag ételekkel, a vércukorszint egyensúlyban tartásával-,akár  meg is szüntethetjük a fájdalmakat.

Nagyszerű a tudat, hogy pusztán az étrend megváltoztatásával kezelhetők, sőt némely esetben teljesen meg is szüntethetőek az idegrendszeri megbetegedések. Az emberek többsége rögtön a gyógyszerekhez nyúl, s megfeledkezik arról,hogy néhány egyszerű életmódbeli változtatással ugyan azt érnénk el; arról nem is beszélve, hogy ezek végtelenül praktikusak és teljesen ingyenesek.

Recept a fejfájás megszüntetésére:

Rengeteg dolog válthat ki fejfájást. Lehetetlen lenne mindet felsorolni, de íme, néhány tanács, hogyan vessünk véget a szenvedésnek. Próbáljuk ki a következőket:

  1. Igyunk! A fejfájás leggyakoribb oka a dehidratáltság. (Egy csipet sóval, és egy kanál citromlével még jobb a hatás!)

  2. Szigorúan tartsuk be az alvás-ébrenlét ciklusát. Ez kulcsfontosságú a szervezet hormonháztartásának szabályozása és a homeosztázis, a testi ideális állapotának, kiegyensúlyozott fiziológiájának megőrzése szempontjából.

  3. Fogyjunk le. Minél jelentősebb a túlsúly, annál nagyobb az esély a fejfájásra.

  4. Maradjunk aktívak. A mozgásszegény életmód gyulladást okoz.

  5. Figyeljünk oda a koffein- és alkoholfogyasztásra. Nagyobb mennyiségben mindkettő fejfájást okoz.

  6. Ne hagyjunk ki étkezéseket, kerüljük a rendszertelen táplálkozást. Csak úgy, mint az alvás, az étkezési szokások is befolyásolják a hormonális folyamatokat, és szintén növelhetik a fejfájások kialakulásának kockázatát.

  7. Tartsuk kordában az érzelmi stresszt, a szorongást, az aggodalmat és az izgalmakat.Ezek az érzelmek a fejfájás leggyakoribb kiváltó okai. A migrénnel küzdők nagyon érzékenyen reagálnak a stresszre. Ez olyan kémiai vegyületeket szabadít fel az agyban, amely keringési zavarokat okozva migrénhez vezet.

  8. Étkezzünk glutén-, tartósítószer- és adalékanyag-mentesen, kerüljük a feldolgozott ételeket. Az alacsony glikémiás indexű, szénhidrátszegény és egészséges zsírban gazdag étrend sokat fog segíteni a fejfájás kockázatának csökkentésében. Különösen figyeljünk oda az érlelt sajtokra, a pácolt húsokra, és a nátrium-glutamát-tartalmú (E-621, gyakori a felvágottakban, levesporokban, stb.) ételekre, mert 30%-ban ezek az ételek felelősek a migrén kialakulásáért.

  9. Figyeljük meg, mikor a legnagyobb az esélye, hogy megfájduljon a fejünk. A nőknek például a menstruációs ciklus bizonyos szakaszaiban gyakrabban fájhat a fejük. Ha meg tudjuk határozni a veszélyes időszakokat, ételeket stb., sokkal jobban fogjuk kontrollálni a fájdalmat. Azoknak, akik azonnali megkönnyebbülést szeretnének.

  10. Végül, de nem utolsó sorban, egy azonnali hatást nyújtó, otthoni gyakorlati módszer: sötétítsünk be, zárjunk ki minden zajt (esetleg egy nagyon halk, lágy relaxáló zene), feküdjünk le, és masszírozzuk tenyérgyökünkkel lassan, gyengéden, körkörösen a halántékunkat. A hatás fokozásáért párologtassunk borsmenta illóolajat, és a tenyerünkben is dörzsöljünk el abból egy cseppet.

 

Forrásaim: David Perlmutter Grain Brain c. tudományos könyve, továbbá saját tanulmányaim és tapasztalataim.

Neked tetszett az alábbi cikkem, hasznosnak véled? Ha igen, lájkold, és oszd meg ismerőseiddel!

Alább pedig leírhatod véleményed, vagy kérdezhetsz is tőlem!

Én Sziklai Csaba vagyok, gyógy- és sportmasszőr, és széles masszázs repertoárommal (sport, wellness, svéd, anti-cellulit (alakformáló), mézes, csokis, aromaterápiás, irodai, jég) kezeléseimmel (köpölyözés, ultrahang, infra, TENS, kinesio tape, tanácsadás), 100%-ig természetes olajaimmal, várlak Téged is szeretettel Budapest szívében!

Oldalt a szolgáltatások menüpontban feltérképezheted, mire is számíthatsz ha eljössz hozzám.
Az árak menüpontban tájékoztatlak a jelenlegi áraimról, és aktuális akcióimról.
A galériában vizuálisan is bepillantást nyerhetsz környezetembe, tevékenységeimbe.
A blogomban a bejegyzéseim között böngészhetsz, melyet próbálok minden nap friss írással feltölteni.
A rólam menüpontban személyemről olvashatsz, hogy jobban megismerj az első találkozás előtt.
A Kapcsolat menüpontban megtalálod minden elérhetőségem melyekre szükséged lehet, beleértve közösségi oldalaim is.

2016-11-29T07:51:09+00:00