10 tipp a fáradtság leküzdésére

Tele vagy energiával, minden reggel úgy pattansz ki az ágyból, mint aki egy percet sem tudna már tovább feküdni? Ha a válaszod egy hatalmas igen, akkor gratulálok, nincs is mit tanácsolnom neked, további szép napot! Viszont ha nem pont rólad szól az első sor, akkor van egy jó hírem: ezen könnyen lehet változtatni. Itt is 10 tipp a fáradtság leküzdésére:

  1. Ne használd a „szundi” gombot! – Azoknak, akik rendszeresen ugyan abban az időpontban kezdik a napot, biztos nem ismeretlen a helyzet, amikor pár perccel korábban, még a jelző megszólalása előtt, maguktól ébrednek. Ez nem véletlen: az agy megszokta, hogy ilyenkor indul a nap. Így amikor, csak „még öt percre” visszapihenünk, akkor megzavarjuk saját testünket, ezáltal sokkal mélyebbről, sokkal nehezebben szedjük össze magunkat később – és ugye tudjuk, hogy az az 5 perc még csak nem is  5 perc lesz.

  1. Felkelés után sós-citromos víz! Ez legyen a legelső, amivel elindítod a napodat: jó nagy pohár víz, egy csipet (lehetőleg himalája) sóval, ízlés szerinti citromlével. Ennek több pozitív hatása is lesz szervezetedre nézve: fokozza emésztőrendszered működését, segít a méregtelenítésben és lúgosításban (éjszakai savasodás ellensúlyozására), és ami a legfontosabb: olyan frissítő hatása van, mint egy jó kávénak, sőt…  Tudom, a sós víz elsőre rosszul hangzik, de tényleg elég egy csipet. Ez a mennyiség a citrom intenzivitása miatt alig lesz észrevehető, és idővel meg is szokjuk az ízét.

    (tipp: 1g aszkorbinsavval elkeverve még egészségesebb,  egy kis mentával még finomabb lesz!)

  1. Reggelizz egészségesen! – Táplálkozásunkkal befolyásolhatjuk agyunk, idegrendszerünk működését. Ha reggelid szénhidrátban gazdag (pl.: szendvics, péksüti, zabkása) sokkal fáradtabb, álmosabb leszel, nehezebben koncentrálsz. Ha viszont fehérjében és zsírban gazdag (tojás, avokádó), sokkal több energiád lesz és éhes is jóval később leszel.

    Egészséges reggeli részletesen IDE KATTINTVA!

  1. Mozogj! – Az egyik legalapvetőbb, de mégis majd a legelhanyagoltabb sokaknál az elegendő mozgás. Testünknek egyszerűen szüksége van a testmozgásra. Az már másodlagos, hogy ez a mozgás éppen egy konditermi edzés, futás, vagy tánc – a lényeg a rendszerességben rejlik.

    (Budapestieknek edzésre, edzésterv és étrend írásra egyaránt ajánlom edzőmet)

  1. Igyál eleget, ami legyen víz! – Már nemcsak a közhiedelemben él, hanem tudományos kísérletek is bebizonyították: a folyadékhiány sok egyéb más hatása mellett teljesítménycsökkenéshez, fáradtsághoz, fejfájáshoz  is vezet. Igyál meg egy nap folyamán minimum 2 liter vizet,  ha sportolsz, vagy épp nyár van, a fokozott folyadékvesztés miatt természetesen ez még több legyen.

  2. Friss levegő, napfény! – Hormonháztartásunk egyensúlyának fenntartásában hatalmas szerepe van a napfénynek. A természetes fény fokozza a szerotonin szintünket, mely tulajdonképpen a „boldogsághormonunk”. Szóval itt a jó idő, legyünk többet a szabadban, és a kedvünk is jobb lesz!

  3. Borsmenta illóolaj. – A legfrissítőbb hatású aromaterápiás illóolaj, mely élénkíti a központi idegrendszerünket, így segít elűzni a fáradtságot, az álmosságot, és javítja a koncentrációs képességünket.

  4. Kékfény. – Nem, nem az esti bűnügyi műsor. Mivel az emberi szervezet a 21. századig a reggeli időszakban találkozott leginkább a rövidhullámú kék fénnyel ezért agyunk ahhoz van szokva, hogy ennek a fénynek a hatására fokozottan növeli éberségünket. Viszont ha lefekvésnél vesszük elő telefonunk, tabletünk, laptopunk, a kijelzők révén ismét találkozunk ezzel a fénnyel. Ez újfent éberségre próbálja ösztönözni szervezetünket, sokkal nehezebben alszunk el.

    Összegezve: kijelzők helyett inkább olvassunk egy jó könyvet, esetleg hallgassunk zenét.

  5. Aludj eleget! –  Számít az is, hogy mikor fekszünk le , mivel este 9 óra fele indul be a melatonin termelésünk (ha jobban érdekel a téma, ajánlom a cirkadián ritmust tanulmányozásra). Viszont ami még fontosabb, hogy az alvás első 1-4 órája teljesen zavartalan legyen, valamint hogy az alvás hossza is megfelelő legyen számunkra. Ez utóbbi, nem egy adott, mindenkire vonatkozó időtartam, hanem egy egyénekként eltérő mennyiség. Van aki 5-6 óra után kipihent, és van akinek 8-9 órára van szüksége.

    (Tipp: elalvás előtt párologtassunk természetes levendula vagy kamilla illóolajat, mellyel segíthetjük ellazítani idegeinket.)

  6. Csökkentsd a stresszt! – Logikusan nem tehetjük meg, hogy nem megyünk be többet a munkahelyünkre, vagy kirakjuk a gyerkőcöt az utcára, viszont hétköznapjainkban kevésbé drasztikus módszerekkel is sokat tehetünk ezért a célért. Jógázzunk (akár otthon), járjunk rendszeresen masszázsra, olvassunk számunkra kikapcsolódást nyújtó könyveket. Röviden: törődjünk magunkkal is, és pihenjünk!

Ha a fentiek tudatos betartásával sem enyhül a fáradtság, javaslom a háziorvosod felkeresését, aki majd tovább tud irányítani. Ez azért fontos, mert a fáradtság bizonyos esetekben lehet egy betegség tünete is, például egy pajzsmirigy alulműködéséé. Jó egészséget kívánok neked!

Forrás:
– https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2908954/
– http://lib.semmelweis.hu/sepub/pdf/2009/a497
– https://www.adamsap.com/2016/10/04/ne-egyel-zabpelyhet-reggelire/
– Shirreffs SM, Merson SJ, Fraser SM, Archer DT. The effects of fluid restriction on hydration status and subjective feelings in man. Br J Nutr. 2004;91:951–958. [PubMed] – https://www.forbes.hu/legyel-jobb/8-hetkoznapi-rossz-szokas-amirol-le-kell-szoknunk-a-siker-erdekeben/

Hátfájás? -> sziklaimasszazs.hu/10-tipp-hatfajas-megszuntetesere-es-megelozesere/
Fejfájás? -> sziklaimasszazs.hu/10-termeszetes-gyogymod-fejfajasra/

Számodra hasznos volt bármelyik tipp? Ha igen, lájkold, és oszd meg ismerőseiddel!

Alább pedig leírhatod véleményed, vagy kérdezhetsz is tőlem!

Én Sziklai Csaba vagyok, gyógy- és sportmasszőr, és széles masszázs repertoárommal (sport, wellness, svéd, anti-cellulit (alakformáló), mézes, csokis, aromaterápiás, irodai, jég) kezeléseimmel (köpölyözés, ultrahang, infra, TENS, kinesio tape, tanácsadás), 100%-ig természetes olajaimmal, várlak Téged is szeretettel Budapest szívében!

Fenn a szolgáltatások menüpontban feltérképezheted, mire is számíthatsz ha eljössz hozzám.
Az árak menüpontban tájékoztatlak a jelenlegi áraimról, és aktuális akcióimról.
A galériában vizuálisan is bepillantást nyerhetsz környezetembe, tevékenységeimbe.
A blogomban a bejegyzéseim között böngészhetsz, melyet próbálok minden nap friss írással feltölteni.
A rólam menüpontban személyemről olvashatsz, hogy jobban megismerj az első találkozás előtt.
A Kapcsolat menüpontban megtalálod minden elérhetőségem melyekre szükséged lehet, beleértve közösségi oldalaim is.

2017-10-01T14:28:51+00:00