Lúdtalp gyógyítása otthoni tornával

Lábunk egyik leggyakoribb statikai megbetegedése a lúdtalp (pes planovalgus). Ez a probléma a láb hosszanti boltozatának és harántboltozatának süllyedését jelenti.

Sokan tudják, hogy lúdtalpuk van, de egy egyszerű módszer segítségével akár könnyen ellenőrizhető ez otthon is. Nedvesítsd be a talpad, és lépj egy olyan felületre, ahol látszani fog a nyoma. Az alábbi kép alapján pedig eldöntheted, hogy melyikre hasonlít jobban a te lenyomatod, van-e gond!

A lúdtalp hosszú távon súlyos következményekkel járhat. Ezek közé tartozhat például a bütyök, a kalapácsujj és a a sarkantyú is, no és persze ne feledkezzünk meg az ezekkel járó fájdalmakról sem! Szóval egyértelmű, hogy mihamarabb érdemes elkezdeni foglalkozni a problémával.

Mint minden más betegségnél is ami csak létezik, úgy itt is az első lépés a gyógyulás felé, ha kiiktatjuk a kiváltó okot. A lúdtalpat számtalan tényező befolyásolja, ezek közül a leggyakoribbak: a megerőltetés (túl sok állás), a túlsúly, a túl kemény cipő, a magassarkú (ennek kerülését annak is ajánlom, akinek még(!) nincs problémája a lábával, de erről bővebben ITT), a túl sok fekvés, a veleszületett laza ízületek…

Természetesen vannak olyan helyzetek, ahol magát, a kiváltó okot, vagy a súlyosbító körülményt nem lehet megszüntetni (például álló munka, kötelező magassarkú viselet, stb. esetén ). Ekkor jönnek az alternatívák: rendszeres torna, masszázs (talpak és láb), talpbetét, kinesio tape vagy speciális (szupináló) cipő. Ezek közül egyértelműen maga a torna a leghasznosabb, így segítségül ajánlanám figyelmetekre ezt a kifejezetten lúdtalpasoknak szánt otthoni feladatsort.

(Gyakori kérdés, hogy mi a különbség a lúdtalp és a bokasüllyedés között. A bokasüllyedés a lúdtalp egy komolyabb fokozata, amikor már a sarokcsont alja is kifele billen – vagyis így a test súlya a talp belső élére nehezedik)

Otthoni torna lúdtalpra:

Ülve – Széken ülve, talpak a talajon, párhuzamosan.

  1. Behúzod a lábujjaid a talpad alá, majd kinyújtod.
  2. Lábujjaidat hajlítva és nyújtva haladsz előrefele a lábfejekkel – hernyózva.
  3. Behajlítod a lábujjaidat, megemeled a talpad (sarok lent marad!), majd kinyújtod az ujjakat, és visszateszed a lábujjaidat a talajra.
  4. Megemeled a sarkad, a lábujjaidra állsz, majd vissza.
  5. Lábujjaid a talajba nyomod és a talpad megemeled (sarok lent marad!).
  6. Ráteszed a jobb lábfejed hajlított ujjakkal a baloldali láb hátára, majd megismétled a másik lábaddal is.
  7. Behajlítod a lábujjaid, a belső talpéleid megemeled, majd visszateszed.
  8. Lábujjaiddal felemelsz egy ceruzát a talajról, majd visszateszed.
  9. Az egyik lábad ujjaival megfogsz egy hosszú ceruzát, majd átadod a másikba, és vissza.
  10. Lábujjaiddal megfogsz egy ceruzát, és rajzolsz vele a levegőbe.
  11. Lábujjaiddal kis darabkákra tépsz szét egy papírt.
  12. A papír darabkáit felszeded lábujjaiddal a földről.
  13. Belenyomod a lábujjaid egy nagyobb labdába.
  14. A két lábfejed közt megtartasz egy kisebb labdát, feldobod, majd elkapod – eközben a lábujjaid végig hajlítva vannak.

Állva – talpak párhuzamosan.

  1. A lábujjaidat behúzod hajlítva a talpad alá, majd kinyújtod.
  2. Behajlítod a lábujjaid, belső talpéled elemeled a talajról, majd visszarakod.
  3. Megmarkolsz lábujjaiddal egy kis szivacsot, megemeled, majd visszaengeded.
  4. Mackójárással jársz – lábujjaid hajlítva, lábfejek külső talpélén járva.
  5. Lábujjaiddal szivacsot, vagy papírfecnit markolva sétálsz.
  6. Lábujjhegyen, tyúklépésben sétálsz.
  7. Lábujjhegyen, törpejárásban sétálsz.

A gyakorlatokhoz sok sikert és kitartást kívánok!

 

 

Tetszett? Lájkold, és oszd meg!

nevtelen-1-masolataKöszönöm hogy megtisztelsz figyelmeddel! Sziklai Csaba vagyok, gyógy- és sportmasszőr.
Széles masszázs repertoárommal 
(sport, wellness, svéd, anti-cellulit (alakformáló), mézes, csokis, aromaterápiás, irodai, jég), kezeléseimmel (köpölyözés, ultrahang, infra, TENS, kinesio tapetanácsadás), és 100%-ig természetes olajaimmal, várlak Téged is szeretettel Budapest szívében a teljesen személyre szabott masszázsodra!

2017-01-18T20:24:07+00:00