Tanácsadás 2016-12-01T13:39:14+00:00

Tanácsadás

A masszázs szerintem nem csak a fogásokról szól! A masszázson kívül például életmódbeli tanácsokkal is próbálom segíteni vendégeim életét, és szerintem az egészséges, boldog élethez az egyik legfontosabb tényező a megfelelő minőségű táplálkozás! Az alábbiakban az alapvető tápanyagokról írok pár sort, és adok mindhez egy-egy egyszerű tippet, amivel mindenki egy kicsit egészségesebben élhet.

Az alábbiakban egy kis segítség olvasható az egészséges táplálkozáshoz, az alap tápanyagok szerint.

  • víz
    • A víz szervezetünk létfontosságú alkotóeleme. Nem hiába 70%-a testünknek víz. Az emberek nagy része két hatalmas hibát követ el a folyadékfogyasztás illetően. Az első, hogy üdítőket fogyasztanak, így a víz mellett számtalan tartósítószert, színezéket, cukrot, és egyéb méreganyagot juttatnak szervezetükbe. A másik, még gyakoribb hiba, hogy túl kevés folyadékot fogyasztanak.
      Tippem: Fogyassz napi 2,5 liter folyadékot (lehetőleg víz, tea) minimum! Hidd el, sokkal frissebbnek, egészségesebbnek fogod érezni magad!  

SONY DSC

  • szénhidrát
    • Szervezetünk energiaellátásának fő forrása. A „jó” szénhidrátok tartalmaznak vitaminokat, ásványi anyagokat, és rostokat is: rizs, teljes kiőrlésű pékáruk, zabpelyhe, gabonafélék, zöldségek. A „rossz” szénhidrátok nem tartalmaznak hasznos anyagokat: cukrok, cukros üdítőitalok, édességek, péksütemények.
      A tippem: Cseréld le a finomított búszalisztet a konyhában, és a reggeli cukrozott müzliket is az egészségesebbre cseréld! Emellett próbáld ki a cukor alternatíváit, például az erythritolt!  

Sziklai masszázs - health - egészség

  • fehérje
    • A fehérje gyakorlatilag az izomzatunk építőköve. Természetes formában a fehérje megtalálható húsokban, tejtermékekben, tojásban, kis mennyiségben növényekben.
      Tippem: A dobozos tej helyett válaszd a házi tejeket, és a cukrozott joghurtok helyett próbáld ki a natúr joghurtokat egy kanál házi lekvárral!  

Sziklai masszázs - health - egészség

  • zsír
    • A zsír fontos energiát adó tápanyag. Jelentős szerepet tölt be szervezetünk működésében, egészségünk megőrzésében, nélkülözhetetlen a zsírban oldódó vitaminok felszívódásához. megtalálhatóak halakban, olajokban, zsírokban..
      Tippem: ha tehetjük, különböző hatásaik révén több féle olajat használjunk (napraforgó, repce, ..), heti rendszerességgel fogyasszunk halat, és ismerkedjünk meg a hidegen sajtolt, természetes olajokkal!  

Sziklai masszázs - health - egészség

  • vitamin
    • A vitamin olyan szerves vegyület, amely kis mennyiségben ugyan, de nélkülözhetetlen az emberi szervezet számára. Leginkább gyümölcsökben, zöldségekben, magvakban, hüvelyesekbe, búzafélékben találhatóak meg, nem véletlenül emelik ki mindenhol a helyes táplálkozásnál a változatosságot!
      Tippem: Egyél változatosan! Amennyire teheted, egyél sok gyümölcsöt és zöldséget, egy héten egyszer halat, egyszer főzeléket, magvakat is, és teljes kiőrlésű kenyeret!  

Sziklai massage - health - egészség

  • ásványi anyagok
    • Nélkülük a vitaminok nem tudnak beépülni a szervezetbe, így nagyon fontosak! Emellett, néhány vitaminnal ellentétben szervezetünk nem képes előállítani, így csak kívülről vihetjük be!  Növényekben, tengeri élőlényekben található meg legnagyobb számban, emellett régen sóval lehetett sokat bejuttatni szervezetünkbe, viszont a mai asztali sókban szinte már nincs is ásványi anyag.
      Tippem: Használj te is Himalája sót, mely közel 80 ásványi anyagot tartalmaz, és árban sincs nagy különbség, annak ellenére, hogy teljesen természetes.  

Sziklai masszázs - health - egészség

  • rostok
    • Legfontosabb feladatuk a bélműködés segítése, védelme (például az aranyér kockázatát is csökkentik!).  Zöldségekben, gyümölcsök, hüvelyesekben, és teljes gabonákban találhatóak meg legnagyobb számban.
      Tippem: Hétköznapi táplálkozásnál ajánlom a teljes kiőrlésű liszteket, és az azokból készült pékárukat, hiszen sokkal gazdagabb vitaminokban, ásványi anyagokban, és rostokban is!  

Sziklai massage - health - egészség

  • + amit mellőzni kéne:
    • Cukros üdítőitalok, édességek, péksütemények, gyorsételek, és egyéb készítmények amellett hogy szemmel láthatóan hizlalnak, kifejezetten rontják az egészséget, károsítják egész szervezetünket. Természetesen szerintem sem szabad tiltani mindent, viszont nagyon fontos a mértékletesség!
      Tippem: Az üdítőitalokat próbáljuk kerülni, lecserélni gyümölcslevekre, teákra, vízre, az édességek helyett együnk gyümölcsöt, próbáljuk ki az a számunkra ismeretleneket is (egyik kedvenc kevésbé ismert gyümölcsöm a Pomeló, mely hihetetlen finom!

Sziklai massage - health - egészség

 

Tetszett? Lájkold, és oszd meg!

nevtelen-1-masolataKöszönöm hogy megtisztelsz figyelmeddel! Sziklai Csaba vagyok, gyógy- és sportmasszőr.
Széles masszázs repertoárommal 
(sport, wellness, svéd, anti-cellulit (alakformáló), mézes, csokis, aromaterápiás, irodai, jég), kezeléseimmel (köpölyözés, ultrahang, infra, TENS, kinesio tapetanácsadás), és 100%-ig természetes olajaimmal, várlak Téged is szeretettel Budapest szívében a teljesen személyre szabott masszázsodra!