Állómunka, egészségesen

Sokakat érint manapság, a folyamatos állás a munkahelyen. Ennek kapcsán összegyűjtöttem pár hasznos tanácsot, hogy mi az, amire érdemes odafigyelnünk, hogy minél kevesebb kárt okozzon egészségünkben ez a folyamatos terhelés.

Amennyiben a munka során szükséges folyamat az emelés, úgy azt mindenképpen egyenes háttal, guggolásból tegyük. A guggolásból való felállásnál használjuk a lábizmainkat, és a terhet a testünkhöz minél közelebb tartsuk.

A nap folyamán figyeljünk tudatosan a tartásunkra. Tanuljuk meg egyenesen, de nem eltúlzottan egyenesen tartani hátunkat. Ez az elején komoly problémákat tud okozni, így időközönkként vizsgáljuk felül és korrigáljuk tartásunkat.

Törekedjünk arra, hogy fejünket természetes, egyenes pozícióba tartsuk. Amennyire csak lehet, mellőzük a lefele nézést. Ez természetesen otthon olvasás, monitorozás, telefonozás közben is legyen érvényben. A kijelzőket helyezzük magasabbra, a kezünket emeljük inkább.

Munkavégzés közben mindenképpen könnyű, kényelmes, széles orrú cipőt viseljünk, amely nem nyomja össze lábujjainkat. Ezen felül pedig a talp legyen lapos. A legegészségesebb cipőválasztásról bővebb információt itt találhatsz: Az egészséges lábbeli

Álló munkánál az ülő munkával ellentétben az a legjobb, ha pihenés képpen, bizonyos időközökként le tudunk ülni, esetleg feküdni pár perce. E közben ha tehetjük, nyugodtan, óvatosan nyújtóztassuk át testünket.

Törekedjünk a szimmetrikus munkavégzésre és terhelésre. Amennyiben ez a munka jellegéből adódóan semmiképpen nem megoldható, és az egyik oldal mindenképpen túlterhelt, akkor hasznos a sporttal, nyújtással való kompenzálás.

Amennyiben beltéren dolgozunk és van rá lehetőség, szerezzünk be változatos felületű, direkt a láb számára különböző ingereket nyújtó speciális szőnyeget. Ez amolyan masszázs féle módszerként képes javítani a láb vérkeringését. Speciálisan erre a célra kialakított, domború, mintázott talpbetétek is kaphatóak már erre a célra. (Nyugodtan legyünk kreatívak, például nálam otthon ez a “speciális szőnyeg” egy nagy LEGO lap, rajta sok kis legóval. 🙂 )

Álló munkánál különösen fontos, hogy figyeljünk testünk edzettségére. Érdemes olyan sportot találnunk, ami fejleszti izmaink állóképességét, emellett növeli/karban tartja a megfelelő ízületi mobilitást. Ezen felül hasznos kiegészítés, és segítség a szakszerű masszázs, illetve szükség esetén a speciális gyógytorna. (Kelemen Vanda gyógytornász)

Itt, mint minden más területen is ezen felül érdemes figyelnünk a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadék fogyasztásra, valamint a helyes mentálhigiénés állapot elérésére.

Amennyiben neked is fáradt a lábad, esetleg fájdalmakkal küzdesz, és jólesne egy masszázs, keress bizalommal, a kezdőlapon minden információt megtalálsz rólam!